понедельник

 Портфоліо юного хіміка та біолога




Хто ж такі обдаровані діти? Чи можна їх розпізнати серед однолітків? За фізичними показниками, як стверджує психологіч­на наука,— ні. Уявлення, які склалися про обдарованих: худий, блідий «книжковий черв'як» в окулярах або навпаки — ідеаль­ний, кращий за звичайних дітей за всіма показниками,— по­милкові. Обдаровані діти відрізняються одне від одного так само, як і діти із середньою нормою розвитку. Західні психологи наго­лошують лише на одній фізичній характеристиці, що притаманна обдарованим дітям,— високий енергетичний рівень.



Діагностика та виявлення обдарованих дітей


Одним із критеріїв, що дозволяє зробити висновки про об­дарованість, єінтелектуальний коефіцієнт (Intelligence Quoti­ent — IQ). Як відомо, IQ— показник, що визначається у резуль­таті тестуванні. Найчастіше практичні психологи використовують тести Векслера і Станфорд-Біне.Дитину, яка за результатами тестування набрала більше ніж 120—130 балів, вважають інте­лектуально обдарованою.
У школі серед учнів виокремлюються діті, які навчаються без особливих зусиль. Вони не тільки чудово запам'ятовують, але й аналізують, узагальнюють навчальний матеріал і в потрібний момент відтворюють його. Таких учнів, які володіють високими здібностями до засвоєння знань, небагато, саме їх вважають ака­демічно обдарованими.
Інші діти, творчо обдаровані, не можуть легко набувати знань з різних навчальних предметів, оскільки для них засвоєння ве­ликої кількості даних, чужого за своєю суттю досвіду є про­блемою. Сила таких дітей в іншому — у розв'язанні складних завдань, виявленні нестандартних шляхі для їх розв'язання. їм притаманна оригінальність мислення, креативність. Високий рі­вень креативності поєднується з високим загальним інтелектом: у творчих дітей, як і в інтелектуально обдарованих,IQ вищий за 120 балів. Але дуже високий IQ не сприяє розвитку в дітей творчих здібностей, так само як і невисокий інтелект гальмує розвиток креативності.


ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ УЧНЯМИ

Завдання школи — підтримати учня і розвинути його здіб­ності, підготувати ґрунт для того, щоб ці здібності було реалізо­вано.
Виявлення обдарованих дітей повинно починатися вже в по­чатковій школі на основі спостереження, вивчення психологічних особливостей, мовлення, пам'яті, логічного мислення.




 Дещо про обдарованість

Існує понад сто визначень поняття «обдарованість». Коли ми говоримо про обдарованих дітей, то маємо на увазі дітей із підви­щеним рівнем розвитку інтелектуальних, творчих, академічних і соціально-особистісних здібностей, а також дітей із приховани­ми, тобто потенційними, можливостями 

Комментариев нет:

Отправить комментарий